Ibland är det nyttigt att lämna sin komfortzon, sägs det åtminstone. Därför tog jag mig en stadig tur utanför min egna zon tidigare här i veckan. Jag tog mig chansen att delta i ett av vårens TechTalk VärmlandKarlstad Innovation Park.

TechTalk Värmland

TechTalk som koncept är ett kort (<1 timme) lunchsamtal om diverse teknikrelaterade ämnen. Alldeles lagom sådär runt 12-13 på dagen.

Ämnet för dagen var mobil digital marknadsföring, ett intressant ämne och ett utmärkt tillfälle att komma utanför föräldraledighetsbubblan. Dessutom en chans i sig för att nätverka en smula, pyttesmula det vill säga.

Även om jag inför det hela var mer än lovligt nervös och kände mig helt out of Place så var det en oerhört intressant upplevelse och något som gav blodad tand. Helt klart värt att tvinga sig till, hur motigt det än kändes inför det hela.

Tiden mest flög förbi i intressanta diskussioner om modern marknadsföring och vikten av att finnas synlig på rätt medier vid rätt tillfällen samt hur ratings påverkar köpbesluten i vardagen.

Det var också fantastiskt skönt att märka hur jag inte bara blev åskådare utan deltog i diskussionen och bidrog med inspel. Kanske inte riktigt vad jag hade väntat mig inför. Ett tydligt tecken på personlig utveckling om inte annat.

Förhoppningsvis så finns det möjlighet att besöka fler TechTalks här framöver under våren, förutsatt att Juni får annan sysselsättning under tiden. Nästa gång handlar det dessutom om AI och BigData och framöver kommer än mer intressanta ämnen som Blockchain, crowdfunding och digital assistenter.

Intresserad av ämnet? Det finns en Facebook-grupp att spana in för det, TechTalk Värmland helt enkelt. Spana in det, även om Facebook är helt fel just nu…